lördag 21 mars 2009

Vill du stödja vår kamp mot byggnation i Rällaskogen?

Om du som många med mig känner att vi måste stoppa all byggnation som innebär en ökad trafik i Rällaskogen så kan du maila mig på yvonne@thoor.se och få ett dokument att underteckna som vi kommer att samla in och lämna över till politikerna.
Texten på dokumentet lyder som följer:

"Jag tycker att Rällaskogen ska förbli obebyggd för att på så vis vara tillgänglig för både bofasta och turister som besöker skogen. Jag tycker också att det är viktigt att tänka på de djur och växter som lever i det här området – både de vanligt förekommande och de ”rödlista”."

Vill du skriva egen text - desto bättre!
Skicka sedan detta till mig (helst) innan mars månads slut eftersom vi siktar på att lämna över dessa den 30 mars.

I övrigt är nog de flesta av oss positiva till att det byggs i Rälla i anknytning till den byggnation som redan finns. Vi vill ha ett levande samhälle och behöver därför fler invånare!
Vi välkomnar också våra turister, men vi tror att de flesta som besöker Rälla med omnejd gör det just för att vi har de naturtillgångar vi har.
Låt Rällaskogen vara en del av dragplåstret att få hit både fler åretruntboende och turister!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låt oss inte fastna i att bli betraktade som "motsträviga till utveckling av Öland", det är ju tvärtom! Vi vill att det som är fint skall bevaras för framtida generationer, att inte kortsiktiga exploateringsbehov ruinerar vad generationer har haft förnuft nog att låta vara.
Jag visar alla jag känner numera runt i den fantastiska skogen så snart jag befinner mig på min hemö. Just nu känns det som det är dags för ett akutbesök, kommunstyrelsens möte 2009-03-10, där exploateringsavtalet skall klubbas igenom. Jag hoppas folkopinionen kan sätta stopp för det nuvarade förslaget.
Få våra folkvalda att lyssna på opinionen.Gör din röst hörd, för Ölands skull.