lördag 21 mars 2009

Lisbeth Lennartsson + Öland = Florida

Nu förstår jag varför kommunalråd Lisbeth Lennartsson och jag ser så olika på om Rällaskogen blir förstörd eller inte av den önskade byggnationen i skogen. I Ölandsbladet den 21 mars står det att läsa att hon ser nuvarande Borgholms kommun som ett framtida Florida, med goda möjligheter i hela kommunen.
Efter att ha tillbringat några månader hos en familj i Florida i mitten på 80-talet så kan jag säga att det inte känns som en positiv prognos... Det finns säkert trevligare ställen än där jag bodde, men bara tanken att likna Öland vid Florida får mig att rysa...

Om du följer den här länken http://www.olandsbladet.se/?PHPSESSID=fe79307ddaf89f89475bcef28d028232&search=nyheter&fritext=r%E4llaskogen&x=44&y=5 så kan du läsa insändare med mera som publicerats i Ölandsbladet ifrågan.

Inga kommentarer: