måndag 16 mars 2009

Stillestånd?

Många tror att det står stilla hos mig just nu, men jag garanterar att så inte är fallet. Här jobbas för högtryck och det är anledningen till att det varit dött på min blogg så länge.

Vi har byggt kontor...
...och "färdigställt" verkstan. I verkstan finns dock en hel del mer att åtgärda, men jag har fått rinnande vatten och det, kan jag lova, underlättar i en keramikverkstad!

Min gamla trotjänare hänkelpressen har också kommit upp. För er som inte vet vad det är kan den enklast beskrivas som en jättelik kaksprits. Jag laddar den med några kilo lera och kan få ut lersträngar i olika former beroende av hur jag utformar matriserna.
Hänkelpressen är byggd efter mina önskemål av min pappa och hans bror, Göte. Basen består av en gammal domkraft från 1965 som min pappa haft sedan dess. Den är inte vacker men den är bra!


Inga kommentarer: