söndag 7 januari 2007

Gott nytt år!

Jaha, så har det hänt igen. Ett år har kommit och gått och jag har inte en aning om vart tiden tagit vägen. Visst är det lustigt att man gör så mycket under ett år och det känns som om tiden aldrig vill räcka till, men när man väl ska till att summera det man gjort under året så känns det som om man inte gjort någonting... Är det bara jag som känner det så?

Nyårsafton blev en lugn tillställning eftersom vi fick ställa in vår lilla fest på grund av att min man blev magsjuk. Tur i oturen så var han som sämst dagen innan så familjen kunde åtminstone ha lite mys. Lite spel, lite god mat (ja, inte till min man, då...), lite tv och en massa väntan! För Adam och Jakobs del var det ganska långa timmar fram till tolvslaget. De är 7 och 9 år gamla och började redan tidigt på dagen tjata om att "i natt får väl vi vara uppe så länge vi själva vill?". Till halv ett var mitt svar och det var de ju absolut inte nöjda med!
Vid 22-tiden började det bli riktigt segt för dem och då gav nästan den yngste mannen upp! Smällarna fick avfyras lite i förväg och när klockan slog tolv så hade de i princip smällt färdigt och det var två som var rätt nöjda med att äntligen få krypa i säng!

Inga kommentarer: