tisdag 3 juni 2008

Kontraster

Om man får vad man betalar för så blir min räkning från Lundgrens Järn ruskigt dyr om jag ska jämföra med den från IKEA.
Igår var jag och handlade på båda ställena och om skillnaden i service ger genomslag på min faktura från Lundgrens då har jag nog inte råd att betala...
Jag skulle ha armeringsjärn och en stor plywoodskiva. Jag hade plockat fram mina arbetshandskar och var beredd att hjälpa till att lyfta, men det behövdes inte - de var två man starka på brädgården och bägge på plats.
Lastat och klart utan att knappt behövt lyfta ett lillfinger begav jag mig så glad i hågen till IKEA för att handla skåp. Ganska många. Och ganska tunga.
Killen på köksavdelningen gjorde en "plocklista" åt mig och så började min resa genom deras lagerhyllor. När jag kommit till halva listan kände jag att jag kanske skulle betala och packa det på släpkärran i två omgångar eftersom min butikskärra var ganska full vid det här laget. Men... lämna prylarna utan uppsikt på släpet? Kändes inte bra. Med andra ord fick jag fortsätta och packa butikskärran tills grejorna nästan ramlade av. I annat fall hade jag ju inte fått med mig allt.
Sagt och gjort - jag packade upp till kanten (och lite till) och så kom jag till slutet på listan... Bänkskiva 246 cm... Tror inte det. Den får jag hämta i morgon.
Ett gott råd - handla alltid par om par på IKEA!


Hem och montera skåp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har så rätt ett trevligt bemötande är ett bra sälj argument.