torsdag 12 juni 2008

Inredningen

Inredningen i butiken börjar ta form.


Tro det eller ej, men mina första kunder har hittat hit i röran och jag har fått slå in mina första paket! Jätteroligt!

Ett tips till dig som vill ha en målad men slät vägg så finns det en armeringsväv som man sätter upp precis som vanlig glasfiberväv. Jag har satt upp den på väggen bakom kassadisken. Den visas sällan ute i färgbutikerna eftersom vad jag förstår så är det en väv som används av målarna i fönstersmygar och dylikt. Jag "hittade" den 1995 när vi höll på och renoverade i Kalmar. Då var det ju fortfarande populärt med mönstrad glasfiberväv och var jag än frågade så fanns det ingen helt slät väv. Tills en målare hörde mitt tjat i en butik och påpekade för killen i butiken att den här väven borde vara något för mig. Sedan dess har jag använt den flitigt.

Inga kommentarer: