fredag 29 december 2006

Härligt väder


Det är svårt att tro att det är vinter med de temperaturer som varit fram tills nu. Idag var det äntligen lite frost på backen! Och sol! Man får vara glad för det lilla, men jag vill ha snö innan våren kommer!
Man kan väl säga att min man och jag har lite delade åsikter i den här frågan och därför är det allt tur (för honom ;-) ) att vi inte kan påverka vädergudarna.

Idag kändes den dagliga (hund-)promenaden extra skön när solen visade sig och därför tog jag med mig kameran.
De flesta som kommer utifrån blir förvånade över att Öland inte bara är helt platt. För dem är Öland lika med alvarsmark. Men det finns annat! Vi har t. ex. en alldelses härlig skog i närheten med fantastiska småvägar och stigar!

Min pappa Roy och min hund Tassa är mina trogna följeslagare på de dagliga promenaderna. Eller kanske jag ska säga att pappa och jag är Tassas trogna följeslagare...

Den här utsikten går inte av för hackor! Från landborgskanten ser vi tvärs över till småland.

Mitt ute i skogen ligger familjen Perssons familjegrav. Familjen ägde och drev Rälla gård under förra (och förrförra?) seklet. Området runt omkring graven är numera minneslund.

Vid den här tiden på året visar sig faktiskt ganska många tomtar och nissar i den här skogen. Längs en stig räknade min son till 133 stycken, häromdagen. Denna sträckan kallar vi numera för Tomtestigen eftersom tomtarna längs denna stig blir fler och fler för varje år.

Ingen snö, alltså, men väl en massa tomtar och nissar!

Inga kommentarer: