onsdag 25 november 2009

Julmässa på Huseby

Så har jag då för första gången deltagit i Husebys julmässa. Det gav mersmak. Trevligt arrangerat och trevliga besökare. Roligast var det nästan när det dök upp någon som tidigare hälsat på mig i butiken/verkstaden! Tyvärr tog batterierna slut i min kamera... Men här kommer några bilder.

" Mitt" fönster i min hörna.

Tovade Ting - det vill säga Chatarina Jansson Blomster, vars underbara kuddar, mössor, hattar och dylikt jag brukar ha ett urval av i butiken. I bakgrunden Chatarinas man Ola som hjälpte oss med lite avlösning på helgerna.
Min ena "granne", Pratoom, sålde orkidéer. Och inte vilka orkidéer som helst utan dessa gör hon av bröddeg!!
Bröddegen gör hon av:
  • Vitt franskbröd som hon skurit av alla kanter och torkat och smulat sönder och silat ett antal gånger.
  • Trälim (inomhuslim)
  • Hudkräm

De av er som besöker julmässan på Kalmar Slott kan hålla ögonen öppna efter hennes monter. Det var många som trodde att det var äkta blommor...




Inga kommentarer: