onsdag 9 september 2009

Gripsholmsviken

Under mässdagarna på Taxinge slott så hade Christina (som var gullig nog att följa med och hjälpa mig under helgen) och jag ordnat med övernattning på Gripsholmsvikens hotell och konferens.

I den här byggnaden fanns receptionen...

Men Christina och jag bodde på Stallgården...
... som låg ett par hundra meter därifrån. Fräscht och förhållandevis billigt. De två första nätterna sov vi gott - alla boende visade hänsyn och tassade försiktigt i korridorerna när de kom hem, men tredje natten var det ingen av de boende som tassade! Ett gäng golfare i övre medelåldern tyckte uppenbarligen att de inte behövde visa den minsta hänsyn! De ramlade in framåt midnatt och gastade i korridoren under ett par timmars tid - jag tror bestämt att klockan hann bli framåt 2 på morgonen innan de tystnade efter massivt glaskross i korridoren utanför min dörr.

Nu låg toa och dusch i korridoren så när morgonen kom så var det en som slog lite extra i dörrarna. Och det skäms jag inte ett dugg för! Jo, kanske lite... Men det kändes himla bra!!!

Så här fin utsikt var det från frukostmatsalen - det är Gripsholms slott...

Inga kommentarer: