torsdag 7 augusti 2008

Lyfta skrot

Jag kan säga det att uttrycket "Lyfta skrot" får en helt annan innebörd när man renoverar hus än vad det hade innan!
Just nu har vi byggnadsställning som ska byggas upp, plockas ner, byggas upp igen, plockas ner igen för att så småning om byggas upp en tredje gång och därefter plockas ner för gott för den här gången. De olika delarna väger hur mycket som helst! Men jag blir nog stark! Eller sliten...
Nu har vi i alla fall kommit igång med fasadbeklädnaden. Först isolering och sedan panel. En sida är redan klar - jag ska ta bilder på det och lägga ut i morgon. (Om jag hinner.)
Egentligen ville jag ha ny revitering men jag vek ner mig för min mans argument. Jag erkänner - det är inte ofta det händer när det gäller något som har med utseendet att göra, men ibland krockar liksom funktion och utseende och då får det ju bli en kompromiss.

Vad fanns då för argument emot?
1. Dyrt!
2. Svårt att montera armaturer eller dylikt på en reviterad fasad utan att få sprickor.
3. Har man väl fått en spricka så är det i princip omöjligt att laga snyggt.

Fler argument fanns, men det var de här som bet bäst...


Inga kommentarer: