måndag 7 juli 2008

Invigning

Så kom invigningsdagen med ... regn och ... regn...
Tja, bor man i Sverige så blir man ju inte förvånad över det. Man måste helt enkelt ha en plan B. Och det hade vi som tur var!
Lite tilltugg bjöds vid kassan...




...och husbandet fick tränga ihop sig i verkstadsdelen som hastigt och lustigt fick "packas ihop" när det började ösregna samtidigt som killarna skulle plocka upp sina utrustning i det partytält som vi satt upp för ändamålet. Som tur var hörde de till de tålmodigas skara och sa stoiskt att det inte var första gången de fått trycka ihop sig på det här viset. Jag kan säga att som lekman inom området musik så har jag 0 och ingen koll på vad ett fyrmannaband kan tänkas behöva för utrymme. Man jag har lärt mig... till nästa gång. För jag hoppas det blir en nästa gång! De var verkligen bra!


Och gäster kom det. Jag var orolig att alla skulle tappa sugen och inte ge sig ut i ruskvädret, men jag hade inte behövt oroa mig. En bra bit över hundra personer dök upp! TACK alla för att ni hjälpte mig att få till en lyckad kväll! Tack för alla blommor, vin- och champangeflaskor, madrasser till alla pengar jag ska tjäna o.s.v!


Ett jättestort TACK till alla som hjälpte mig med förberedelserna! Och efterarbetet! Extra stort tack till Ola som la en hel semesterdag på att fixa de goda små snittarna och till Chrstina som fick flänga runt i Kalmar och fixa de sista sakerna som skulle inhandlas.

Och så blev det lugnt och stilla och dags att städa lite efter festen. Det kändes inte särskilt jobbigt efter en sån här kväll!


Inga kommentarer: